top of page

Vanliga Frågor

Här hittar du vanliga frågor och svar.

Använd sökrutan för att söka efter önskad ämne.

  • Allergener förklaring
    Blötdjur Biff Chilli Citrus Fisk Fläsk Gluten Jordnötter Kräftdjur Kyckling Lupin Lök Mjölkprotein Laktos Selleri Senap Sesam Sojabönor Svaveldioxid/Sulfit Tomat Trädnötter Veganskt Vegetariskt Vitlök
  • Kan man beställa online?
    Du kan beställa online här. Du kan även ladda ner vår Sumo App: För Android: Sumo Sushi - Apps on Google Play För Iphone: ‎Sumo Sushi i App Store Observera att du inte kan beställa genom att skriva till oss på mail eller sociala medier.
  • Hur lång tid innan kan jag lägga min beställning?
    När du beställer via appen kan du själv välja vilken tid du ska hämta ut maten. Tänk bara på att denna tid är en cirkatid och även fast vi alltid gör vårt bästa för att färdigställa din beställning vid den valda tiden, så kan det ibland ta längre tid för oss att färdigställa din beställning.
  • Jag vill boka ett bord, hur gör jag?
    För att boka ett bord ber vi dig att ringa in till den restaurang du vill besöka. Vänligen boka i god tid innan vid bokning av större sällskap.
  • Jag fick fel mat, hur gör jag nu?
    Vi ber så mycket om ursäkt för detta. Skriv in till oss på kontakt@sumosushi.se så hjälper vi dig där. Observera att det kan ta upp till 24h innan du får ett svar.
  • Kan man köpa presentkort hos er?
    Absolut! Vi älskar presentkort och vi har egna presentkort som du kan köpa genom att besöka en av våra restauranger. För närvarande gäller presentkortet endast på den restaurang som det är köpt på, men vi jobbar på att förbättra vårt system och inom kort kommer vi att kunna erbjuda presentkort som gäller på alla våra restauranger.
  • Erbjuder ni hemkörning?
    Vi erbjuder hemkörning i vår restaurang Sumo Kitchen C4. För hemkörning vänligen beställ via vår app och följ instruktioner där.
  • Vad har ni för betalningsalternativ?
    Alla våra restauranger är kontantfria. Vi erbjuder kortbetalning, swish samt betalning via vår app.
  • Pengarna drogs två gånger, hur gör jag nu?
    Vi ber så mycket om ursäkt för detta. Skriv in till oss på kontakt@sumosushi.se så hjälper vi dig där. Observera att det kan ta upp till 24h innan du får ett svar.
  • Vad har ni för öppettider?
    Du finner samtliga öppettider för respektive restaurang under “Våra restauranger” högst upp på vår hemsida.
  • Erbjuder ni hemkörning?
    Vi erbjuder hemkörning i vår restaurang Sumo Kitchen C4. För hemkörning vänligen beställ via vår app och följ instruktioner där.
  • Vad har ni för kaloriinnehåll i era maträtter?
    Dessvärre har vi inga kalori mätningar på våra maträtter. Men det finns olika gratisverktyg som går att använda. (https://www.fatsecret.se/kalorier-n%C3%A4ring/allm%C3%A4n/lax-nigiri)
  • Finns det vegetariska alternativ för era maträtter?
    Vi har ett flertal vegetariska och veganska alternativ i våra restauranger.
  • Jag är allergisk mot nötter, kan jag beställa hos er?
    Vi håller livsmedelsverkets riktlinjer när det gäller allergener. Vi serverar flera maträtter som inte innehåller nötter. Om du känner dig osäker, fråga oss direkt i restaurangen vid ditt besök så hjälper vi dig. Berätta alltid om eventuella allergier när du besöker oss.
  • Serverar ni buffé?
    För närvarande har vi ingen buffé.
  • Jag vill mixa mina egna bitar, kan jag välja Lyxmaki i dessa mixar?
    Absolut, det går bra. Tänk bara på att våra lyxmaki alltid kommer i 8 bitar.
  • Hur gammal måste jag vara för att kunna jobba hos er?
    Man måste vara minst 16 år gammal för att kunna jobba hos oss. Vill du söka jobb hos oss, skicka gärna ditt CV och ditt personliga brev till jobb@sumosushi.se
  • Jag söker en praktikplats, hur kommer jag i kontakt med er?
    För tillfället tar vi inte emot praktikplatser.
bottom of page